pátek 9. března 2018

Správný tlak huštění pneumatik se zjišťuje

Na jízdou zahřátých pneumatikách. Na pneumatikách bez ohledu na jejich teplotu. To si musíte uvědomit, když kontrolujete tlak v pneumatikách v garáži, zejména v zimě.


Příklad: Pokud je teplota v garáži 20°C a venkovní teplota vzduchu 0°C, potom by měl být tlak vzduchu za studena zvýšen o KPa, což se rovná kPa na každých 7°C vnější teploty. Tabulka huštění pneumatik tlak v jednotkách bar. Aby pneumatiky na vozidle správně fungovaly a dlouho vydržely je nutné dodržovat správné huštění na. Přečtěte si náš článek a informujte se. Pravidelně se ujišťujte, že vaše pneumatiky mají správný tlak huštění , a tlak vzduchu ve svých pneumatikách měřte vždy za studena, abyste získali co.


Huštění je možno provést buď standardně vzduchem, nebo stále populárnějšími speciálními plyny pro huštění pneumatik. Na studených, jízdou nezahřátých pneumatikách. Tímto označením se rozumí plyny, které mají menší teplotní roztažnost než vzduch a při změně teploty se díky nim prakticky nemění tlak. Pneumatiky nahuštěné těmito plyny tedy nevyžadují tak. Snadno si si tak vyhledáte údaje o tlaku, které se týkají konkrétně vašeho vozidla.


Například výrobce pneumatik Continental má podrobnou databázi s údaji o správném tlaku pro více jak 7vozidel. Jedním z hlavních faktorů přílišného opotřebení pneumatik může být špatná hodnota tlaku. Obecně platí, že podhuštění způsobuje nadměrné ojíždění ramenních (vnějších) částí pneumatiky. Pokud se jezdí opravdu v lese, v blátě, na kamenech a kořenech, pak se volí nejmenší tlak až baru.


Je důležité vědět, v jakém terénu pojedu a reagovat i podle aktuálních podmínek. Správný tlak se dá přibližně určit podle vozu a silnicích, po kterých jezdíte. V případě osobních vozů se tlak pohybuje v rozmezí 2. Baru, což je až psi. Větší a těžší auta vyžadují větší tlak.


U některých vozů se navíc tlak na přední a zadní nápravě liší. Zohledňuje se tak zatížení. Huštění pneumatik je jednoduchým úkonem, kterému věnujete jen pár minut na čerpací stanici nebo s vlastním senzorem na kontrolu tlaku a kompresorem na dohuštění. Použití správného tlaku v pneumatikách má vliv na: životnost pneumatik , spotřebu paliva, bezpečnost jízdy. Níže uvedená tabulka obsahuje správný tlak v pneumatikách v konkrétním voze.


Bere v úvahu přední a zadní osu vozu a maximální zatížení. V tabulce tlaku je potřeba zvolit: model auta, motor a jeho objem, HP. JAK NASTAVIT SPRÁVNÝ TLAK V PNEUMATIKÁCH. Když vám to vaše nové autíčko blikne, že je třeba opět dosáhnout správný tlak v pneumatikách, stačí navštívit některou z čerpacích stanic. Na většině z nich se nachází přístroj na kontrolu a huštění pneumatik.


Každý přístroj je jiný, takže si předtím. Správné huštění pneumatik Nahuštěním pneumatik na správný tlak lze dosáhnout jak zlepšení v jízdních vlastnostech kola, tak zvýšení životnosti pneumatik. Je zcela zřejmé, že na pneumatikách huštěných na vysoký tlak se zmenší jejich valivý odpor a můžeme tedy jet rychleji s menší námahou, ale schopnost tlumit případné nerovnosti je malá. Doporučené huštění pneumatik je uvedeno v manuálu vozidla.


Běžně také bývá uvedeno na sloupku u řidiče. Kolem pneumatik se bude točit i náš dnešní díl. Konkrétně se podíváme na doporučené huštění pneu, a faktů, které využijeme pro hospodárnou jízdu. Na životnosti pneumatiky se projevuje podhuštění velmi výrazně, uvádí se , že pakliže je tak v pneumatice nižší o , než je potřeba, pak se sníží životnost pneu až o celou polovinu. Kontrola stavu pneumatik.


Automobil je zároveň mnohem obtížnější udržet na vozovce. Abyste udrželi správný tlak v pneumatikách, je dobré je pravidelně kontrolovat. Při špatném natlakování pneumatik může dojít k brzkému nebo nerovnoměrnému opotřebení, problémům s přilnavostí, trakcí či stabilitou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.