úterý 19. června 2018

Hlenová zátka bez krve

Zátka nemusí být s příměsí krve , krev se tam dostane, protože začne pracovat čípek, ve kterém praskají žilky, jak se otvírá, ale krev není podmínkou. Podle mě to hlenová zátka být mohla, ale ona se v průběhu těhotenství doplňuje, takže to nemusí vůbec nic znamenat. Hlenová zátka nebo plodová voda.


Občas mají nastávající maminky obavy, že nepoznají, zda se jedná o odchod hlenové zátky nebo odtok plodové vody. Můžeme vás ale ubezpečit, že rozdíl poznáte bez obav. Plodová voda je totiž řídká, neustálé odtéká, má nasládlou vůni a může mít až nazelenalou barvu. Pozoruji hlen s příměsí krve.


Může to být hlenová zátka ? Podívejte se na jejich rady a přidejte do diskuze své zkušenosti. Já hlenovou zátku taky měla průhlednou bez krve odešla mi týdny před porodem. Nerada bych, aby mi pomalinku odtíkala voda, ale to, co šlo pryč,. To co popisuje Vera - čistý bílý hlen bez příměsi krve ze mě odcházelo den před porodem a hlen s. Někdy má hlenová zátka čirou barvu, jindy je hnědavě zbarvená, jindy s příměsí krve. Krví zbarvený hlen je vždy lepší konzultovat s lékařem.


Zátka může odejít i nepozorovaně jako součást děložního hlenu, jehož konzistence i množství se v průběhu těhotenství mění. Tvoří tak společně s plodovým vakem ochranu plodu. Nejdřív to byly čiré nebo mírně béžové matné kousky, o něco hustší než syrový vaječný bílek. V den porodu ráno (porodila jsem o půl desáté večer) se pak objevila asi poslední část hlenové zátky, tentokrát byla narůžovělá s nitkami krve.


Pak už to byl jen takový narůžovělý. V okamžiku, kdy dochází k prvním kontrakcím, které maminka často vůbec nevnímá a neregistruje, dojde k uvolnění hlenové zátky. Pokud odejde hlenová zátka , většina maminek do týdne porodí. No vlastne jsem o tom ani nevedela az na kontrole mi rekli, ze mi jiz odesla hlenova zatka a ja jsme si matne vzpomela, ze asi pred dny jsme mela takovy ruzovy hlen - tak to asi bylo ono.


Tomik narodil a to sel KP a byla jsem prvnorodicka. Ahoj holčiny, jen jsem se chtěla zeptat nějakých zkušenějších maminek, jak přesně vypadá hlenová zátka. Musí být s příměsí krve nebo to může být jen klasický průsvitný hlen. I o tom se diskutuje na Modrém koníku.


Přečti si zkušenosti a názory ostatních. Někdy ale vychází pomalu a snadno se dá zaměnit za odtékající plodovou vodu. Je možné, že to byla hlenová zátka ? Najednou to přestalo a mám jen silnější nažloutlý výtok. Odchod hlenové zátky se může projevit jako odchod hlenu, jehož barva je buď průhledná, nažloutlá, bílá, růžová nebo s příměsí krve. Pokud by se ale přidalo krvácení, kontrakce, odtok plodové vody , jeďte ihned do porodnice!


Alexandra Fiedlerová. O hlenové zátce se v souvislosti se začátkem porodu mluví vcelku často. Jak ale vlastně vypadá a znamená její uvolnění, že byste měla okamžitě zamířit do porodni.


Ahojky Míšo, nevím zda i ještě poradím, ale u prvního mi hlenová zátka odešla na dvakrát, takové hodně velké kusy a rodila jsem pak za dny, ale to mi praskla voda, takže jsme jeli. Je to opravdu individuální. Bola som bez kontrakcií, ale aj tak sme pre istotu išli do pôrodnice. Dobrý den,hlen se uvolňuje z por. Na príjme mi urobili test na plodovú vodu z vložky, ktorú som priniesla.


Potvrdili mi, že to je plodovka, prijali ma na pôrodnicu. Až lekárka, ktorá ma prijímala na oddelenie mi vynadala, že načo som prišla, že nie som otvorená ani na dva prsty a že to, čo zo mňa vytieklo mohla byť aj hlienová zátka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.